dilluns, 27 de juny de 2011

Educació i TIC, treure el màxim profit d’Internet i les noves tecnologies per a la formació

La comunitat de professionals que ens dediquem a la formació i l’ensenyament, cada dia que passa, som més conscient de l’enorme repte que suposa estar al dia en qüestions com les tècniques i materials educatius basats en l’aplicació de les noves tecnologies de la informació i la comunicació, les TIC.

Entre els agents més dinàmics i que més han tractat de tendències emergents en educació TIC-TAC a casa nostra ens trobem amb l’Associació ESPIRAL, Educació i Tecnologia que neix l'any 1989 com a grup de treball dins de l'Associació de Tècnics d'informàtica (ATI) i des de 1993 és una associació professional independent.

Aquesta entitat està integrada per professorat de tots els àmbits i etapes educatives amb interès en Internet així com la innovació i l’ús creatiu de les TIC a l’ensenyament: tècnics/ques d’informàtica, investigadors/es en el camp de la tecnologia educativa, dissenyadors/es de materials didàctics en suport tecnològic, estudiants universitaris de Ciències de l’Educació, dinamitzador/es digitals, empreses i institucions relacionades amb les tecnologies de la informació a l’àmbit educatiu.


Aquesta xarxa de docents innovadors ja ha fet diverses col·laboracions amb l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, com la participació en jornades http://sfol.blogspot.com/2009/12/321-jornada-sobre-la-inclusio-digital.html o la valoració de blogs educatius http://www.santfeliu.cat/go.faces?xmid=246&newid=13918

De fet igual recordeu també que dos blogs d’aquesta casa han estat guardonats als Premis Edublogs que organitza Espiral per tal de premiar..... En concret va ser al 2008, quan el blog de la Casa d’Oficis Sant Feliu Ciutat Digital www.santfeliu.cat/co va quedar Tercer lloc a la categoria "Blogs de Centros" de la segona edició dels premis, i al 2009 quan el blog del projecte Sant Feliu On Line www.santfeliu.cat/tic va ser el primer classificat a la categoria "Blogs de Asesoramiento, Formación y Asociaciones".

Potser algun dia veurem el blog de l’Aula Sant Feliu competint a la categoria de millor blog de Centre?!?

Ara us deixem amb la programació de cursos de l’ Escola virtual d'estiu Espiral, amb una oferta d’accions formatives de 30 hores que així us permetran veure quins són els neguits digitals dels docents. Es tracta de cursos amb reconeixement oficial, impartides en català, castellà i anglès, i es que poden cursar còmodament a través del seu entorn virtual.
Cursos en català:
Cursos en castellà:
Cursos en anglès:
Ah! I recordeu que Espiral posa AMICUS http://amicusespiral.ning.com a disposició de la comunitat educativa.

Una xarxa social a Internet amb uns 500 membres que pretén fomentar l'ús de les tecnologies a l'educació, afavorir l'intercanvi d'experiències i idees, difondre bones pràctiques, fer créixer l'associació amb l'objectiu d'aconseguir major implicació del professorat en el treball amb tecnologies, més presència social, més reconeixement institucional i augmentar la quantitat i la qualitat dels serveis als socis i associats d’Espiral, etc.

I ja per finalitzar... un regalet! El darrer número de la revista BITS que publica Espiral: http://ciberespiral.org/bits/19/ un butlletí digital trimestral, que publica puntualment interessants articles i entrevistes sobre les últimes tendències tant tecnològiques com pedagògiques del món educatiu. En aquest número podreu gaudir de la lectura d'una innovadora experiència de la xarxa social Facebook a un aula.

dijous, 23 de juny de 2011

Taller sobre tècniques bàsiques de conducció de ciclomotors a càrrec d'HONDA INSTITUTO DE SEGURIDAD


El passat 20 de juny, 38 alumnes de l’Aula Sant Feliu van participar en un taller sobre tècniques bàsiques de conducció de ciclomotors, organitzat per HONDA INSTITUTO DE SEGURIDAD a Santa Perpètua de Mogoda.

L’activitat s’engloba dins de les sessions de sensibilització sobre Educació Viària, portades a terme per l’Héctor Budi, policia local de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, a l’alumnat del nostre Centre, i que tenen com a objectius:

- Sensibilitzar l’alumnat sobre el risc de la conducció temerària.
- Respectar les normes de circulació i reflexionar sobre les conseqüències del seu incompliment.

El taller constava de dues parts:

- Seguretat Activa: Evitar possibles accidents.
- Seguretat Preventiva: Formar usuaris de ciclomotor.

En finalitzar el taller, a cada alumne se'l va lliurar un  manual sobre tècniques bàsiques de conducció.

Els alumnes participants van ser els grups de PQPI-auxiliar en comerç i atenció al públic, PQPI-PTT auxiliar d’establiments hotelers, PQPI-PTT auxiliar de fabricació mecànica, d’ajust i soldadura i la Casa d’oficis d’animador sociocultural.

La valoració dels joves i tutores va ser molt positiva, destacant el contingut i la metodologia de la formació rebuda, així com la qualitat de les instal·lacions.

dimecres, 22 de juny de 2011

L’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat participa en un innovador projecte educatiu de Realitat Augmentada

La Casa d’Oficis Sant Feliu Ciutat Digital III, del projecte municipal Sant Feliu On Line i el departament de Promoció Econòmica, ha estat escollit com a un dels equips pilot per contribuir al desenvolupament del projecte EspiRA, creat per l’associació Espiral i Educared (Fundación Telefónica).

El projecte EspiRa és un projecte molt innovador que pretén, basant-se en la Realitat Augmentada (RA), aconseguir una aplicació que pugui ser utilitzada de manera senzilla i intuïtiva al món educatiu. Són nombroses les possibilitats que ofereix la RA en el camp de l'Educació: com fer excursions per la nostra localitat, consultant i produint informació de manera interactiva sobre punts d'interès relacionats amb els monuments, la història, les tradicions, les obres, el transport, la vegetació, els edificis emblemàtics ...

La RA pot ser utilitzada des d'ordinadors fins a dispositius mòbils (mòbils, tablets...) amb Sistema Operatiu Android o iOS de l'iPhone que ja estan implantant aquesta tecnologia. Els objectius del projecte són:
  • Conèixer les possibilitats educatives de la Realitat Augmentada per enriquir els processos d'ensenyament / aprenentatge mitjançant l'ús qualitatiu i creatiu de les TIC / TAC.
  • Facilitar a l'alumnat i professorat la possibilitat d'experimentar, explorar, interactuar i relacionar-se amb el seu entorn, generant recursos i coneixement de manera creativa i lúdica (aprendre-fent, aprendre-jugant)
  • Innovar en educació mitjançant l'ús de tecnologies emergents, concretament portant a terme un projecte sobre realitat augmentada.
  • Crear una comunitat de professorat, alumnat i persones en general que participin com prosumidors del servei per tal d'adquirir informació i coneixement i de pas fer una aportació a la cultura i l'educació de tota la societat.

És un projecte que podríem classificar com IAP (investigació-Acció-Participació) centrat en l'estudiant amb l'acompanyament del professorat. L'aplicatiu EspiRA, unit a la creativitat de professorat i alumnat, ajudarà a conèixer millor el nostre entorn local alhora que ens permetrà participar en un projecte innovador de tendències emergents en educació TIC / TAC, que combina mòbil-learning amb realitat augmentada.


Començant la fase inicial

En aquests moments, el projecte ja està en marxa i l’equip dels alumnes treballadors de la Casa d’Oficis Sant Feliu Ciutat Digital III és un dels més actius desenvolupadors a tot l’Estat. La missió d'aquest equip serà la de:

  1. Georeferenciar un mínim d'entrades (punts destacats del seu entorn). S’ha iniciat amb els punts de la Ruta Modernista de Sant Feliu de Llobregat.
  2. Introduir dades com el context i informació rellevant sobre cada punt.
  3. Consultar in situ o via web les entrades dels altres components de l'equip.
  4. Completar una base de dades amb les referències introduïdes.
  5. Compartir i debatre en un fòrum adhoc del projecte les dificultats hagudes, els èxits aconseguits, les possibilitats que es poden anar descobrint, etc.

Què és la realitat augmentada?

La realitat augmentada és una millora respecte a la realitat virtual, ja que mentre que la virtual s’aïlla completament del món real, l’avançada ens mostra el món real fusionat amb el món virtual.
Aquesta nova tecnologia complementa la percepció i la interacció amb el món real i permet a l’usuari estar en un entorn real augmentat amb informació addicional generada per l’ordinador o dispositiu mòbil. L’objectiu central és construir una realitat hibrida, que barregi la visió en temps real d’un lloc o d’un objecte amb informació pròpia i contextual provinent de diferents fonts.

La realitat augmentada: Combina elements reals i virtuals, és interactiva en temps real i està registrada en 3D.

La realitat augmentada està en ple desenvolupament, i en un futur no molt llunyà, el carrers podrien estar plagats de dades que nosaltres no poden veure amb els nostres ulls, però que mitjançant la tecnologia podríem recollir tota aquesta informació provinent de cartells informatius, publicitat, imatges, descripcions, i molt més que podríem incorporar des del món virtual.
Més informació :

·           Realitat Augmentada.
·           Projecte EspiRA.
·           Algunes possibles aplicacions Realitat Augmentada.

dimarts, 21 de juny de 2011

Ja tenim les notes!

Com us vam comentar, fa un parell de setmanes 12 alumnes del programa SUMA'T es van examinar d'algunes assignatures que els duran a aconseguir el Graduat en ESO. Doncs ja tenim les notes i la veritat és que estem força satisfets i satisfetes dels resultats obtinguts.
Tots els alumnes estaven matriculats de dues assignatures, ja que des de l'IOC ens van recomanar que per tal que els alumnes s'acostumessin a la metodologia de l'ensenyament a distància, el millor era no fer més de dos mòduls durant el primer trimestre. Així ho vam fer i aquest són els resultats:
- 7 alumnes han aprovat les dues assignatures de les que s'examinaven i amb unes notes espectaculars! Què me'n dieu del 10 que ha obtingut el Borja a Mates o el 9 del Sergio i el Jordi a Llengua catalana? i el 6 de la Yusel a Castellà? i l'esforç que han fet el Pedro, la Sandra i el Raul amb el 7 obtingut també a Català?
- El Reynaldo, la Lorena i la Miriam també s'han esforçat molt i han aconseguit aprovar una de les dues assignatures.
- Només dos alumnes s'han quedat a les portes de l'aprovat... però segur que de cara al proper trimestre aconseguiran els objectius establerts.
Ara toca pensar de quines assignatures es voldran matricular per al proper trimestre. A més com que ja saben com funciona la plataforma de l'IOC, que vagin pensant en 4 o 5 mòduls com a mínim!

Així que a carregar pil·les durant l'estiu que al setembre toca estudiar!

Presentació del Bloc de l'Aula Sant Feliu

Us presentem el bloc de l'Aula Sant Feliu amb aquest vídeo, realitzat pels alumnes de la Casa d'Oficis, Ciutat Digital III.

dimarts, 14 de juny de 2011

I després de la Casa d'Oficis, què?

La Casa d'Oficis "Sant Feliu, Ciutat Digital" s'estrena al bloc de l'Aula Sant Feliu amb aires d'empreneduria. El grup d'alumnes-treballadors
s'ha format durant 6 mesos, i ara es troba en el període de pràctiques. Tant dinamitzadors com tècnics multimèdia i informàtics es troben treballant per la ciutat, i la feina de l'equip docent es transforma: tot i que encara reben formacions puntuals, ara és moment de tutoritzar.

I què passa si s'identifiquen possibles emprenedors entre el grup? Doncs se'ls recolza i se'ls proposa rebre assessorament pel departament de Promoció Econòmica. I això és exactament el que ha passat amb el Kiko i l'Alberto.

Nou disc de Metallica? No, l'Alberto i el Kiko tenen el dia poser.

Aquests dos nois respiren tinta. Són molt aficionats als tatuatges i a tot allò que envolta a aquest món, gairebé relegat durant molts anys a col·lectius marginals, però en clar auge a l'actualitat. De fet el Kiko és tatuador, i ho fa molt bé. Fa temps que els volta pel cap la idea de muntar un estudi de tatuatges, i es troben que la inversió inicial per adquirir o llogar un local, i posteriorment adeqüar-lo a la normativa és massa elevada.

I què té a veure tot això amb la tecnologia?

Anem a pams. Una bona empresa de base tecnològica es caracteritza per la seva rapidesa de reaccions i la seva adaptació a diversos escenaris. Cal tenir un local propi? O es pot aconseguir clientela al web i arribar a un acord de lloguer amb un tatuador que tingui l'estudi infra-utilitzat? Només s'ha d'oferir un producte o servei (tatuatges, piercings...)? O es poden contemplar diverses línies de negoci (merxandatge especialitzat, formació, etc.). Cal oferir els serveis només de cara al client final? O també ens podem dirigir als professionals?
Amb el Kiko i l'Alberto hem repassat un dels casos d'éxit més coneguts, el de Barrabes.com, o com una petita botiga amb una ubicació física complicada i estancada en el negoci estacional, ha passat a convertir-se en un referent mundial del món de la muntanya al web. Existeix un web així en el món dels tatuatges? Un web de referència, on es pugui trobar informació, productes, serveis, dirigits a tots els públics? Aconseguir que el client tingui la percepció de "si entro en aquest web, sé que trobaré una resposta segur" no té preu. I un cop he entrat, si trobo el producte o servei que busco a preus raonables i amb terminis de lliurament ajustats, les probabilitats de compra de ben segur que augmenten.

I... per què no vendre material per a tatuadors? Segons alguna teoria empresarial del segle passat, seria "tirar pedres a la nostra teulada". Però en un context de Societat de la Informació, on els usuaris i clients es caracteritzen per tenir molta informació sobre el producte o servei que busquen, perquè no fomentar precisament l'interés del client? Per què no inocular-li el virus del mundillo i convertir-lo en un client avançat? O potser plantejar-li formar-se per esdevenir un professional?

Hem vist també el cas d'Herreraguitars.com, molt més petit que Barrabes, però que ens ha servit per il·lustrar aquest concepte. Pot una empresa que es dedica a la reparació, manteniment i construcció d'instruments de corda, vendre material precisament per fer-s'ho a casa? I a més penjar tutorials sobre com fer-ho? Sí que pot, i possiblement sigui una línia de negoci que els funciona molt bé. I si a més ets bo en allò que fas, el client sempre anirà a veure't si no se'n surt, oi? ;-)

Així que si d'aquí a poc noteu un augment de tatuatges en la gent del vostre entorn, sapigueu que el Kiko i l'Alberto estaran en algun indret, suant tinta però satisfets.

Primer pas cap a l'obtenció del Graduat en ESO



El passat 10 de juny, van tenir lloc a tota Catalunya els exàmens oficials de l'Institut Obert de Catalunya (IOC) per a l'obtenció del graduat en ESO.
L'Ajuntament de Sant Feliu, com a entitat que acull alumnes del programa SUMA'T, hi va participar com a centre col·laborador, ja que una de les característiques del programa és que els alumnes que hi participen reben una formació mitjançant l'IOC que els hi possibilita l'obtenció del graduat en ESO. Aquesta formació està subvencionada integrament per la Generalitat de Catalunya i per tant, mentre els alumnes participen en el programa SUMA'T no hauran de fer-se càrrec de les despeses que això suposa. A més, s'ha de destacar que tots els participants compten amb un suport tutorial presencial que els hi facilita estratègies i recursos per a que arribin al final del procés amb més garanties d'èxit.

Fins el moment, la valoració que fem d'aquesta formació és molt positiva, ja que els alumnes que ja hi estan matriculats han estat realitzant activitats durant el darrer trimestre i han assolit valoracions molt positives per part dels docents de l'IOC. Tant és així, que molts participants no han hagut de realitzar l'examen final perquè han aconseguit aprovar les assignatures a través de l'avaluació continua dels aprenentatges.

Des de l'Ajuntament som molt conscient de l'esforç que estan fent els nois i noies per aconseguir el graduat i per això els hi desitgem molta sort per al proper dia 21 de juny, data en que es publicaran les notes.

Us mantindrem informats.

divendres, 10 de juny de 2011

La Casa d'Oficis d'Animadors i Animadores Socioculturals dinamitza la VII Fira de la Solidaritat

La Casa d’Oficis d’Animadors i Animadores Socioculturals, programa ocupacional iniciat el passat mes de gener mitjançant Treball als Barris, ha impulsat en els darrers mesos diferents accions destinades a infants, joves, adults i gent gran de Sant Feliu de Llobregat, sempre de manera coordinada amb diferents departaments de l'Ajuntament. S’han desenvolupat diverses iniciatives juntament amb els tècnics responsables, d'entre d'altres seccions, de Cultura i Joventut, Educació, Cooperació o Gent Gran, que de manera global han valorat positivament el treball realitzat fins ara pels integrants d’aquesta Casa d’Oficis. Entre les activitats portades a terme, podem destacar:
La darrera intervenció per part d’aquests futurs animadors socioculturals es va produïr aquest dissabte passat 4 de juny, dia en que es va realitzar la VII Fira de la Solidaritat organitzada pel Departament d'Immigració i Cooperació juntament amb el Consell Solidari (comissió que reuneix totes les entitats de cooperació sense ànim de lucre de Sant Feliu de Llobregat). En aquesta ocasió també es va comptar amb els vuit joves integrants de la Casa d'Oficis per portar a terme tasques de dinamització durant tota la jornada.

En què va consistir aquesta dinamització? Per poder respondre cal entendre quin és el concepte en el qual centrem la tasca de l'animador/a sociocultural. La funció principal d'un/a animador/a sociocultural és intentar que cada persona (infant, jove, adult, persona gran) prengui i sigui part activa en la creació i innovació cultural i social del seu barri, del seu poble o de la seva ciutat.

L'animador/a sociocultural és un facilitador/a de processos de comunicació i participació entre grups de ciutadans. I ho fa mitjançant la gestió, l' organització i la intervenció d'accions lúdiques, musicals, teatrals, artístiques, creatives i educatives, veritables punts de partida des dels quals la Casa d'Oficis ha desenvolupat les diferents actuacions de dinamització al municipi.

En el cas de la VII Fira de la Solidaritat es van articular diferents iniciatives, totes elles contemplades dins el programa i consensuades amb l'organització. Durant el matí els alumnes van desenvolupar una acció per apropar al ciutadà (infant, adult, jove o persona gran) els diferents projectes que les entitats de cooperació porten a terme.

Els alumnes es van caracteritzar com a "mimos" i, emprant tècniques de mímica i teatre, comunicaven als ciutadans i ciutadanes la importància de veure aquesta exposició, convidant a totes les persones que passaven per la Plaça de la Vila a veure-la.

Cap a les dotze del migdia es va dibuixar una mandala al terra amb guix i es va decorar amb materials naturals, tots ells extrets dels diferents jardins de Sant Feliu: sorra, fulles seques o pedres grans i petites. Els animadors van convidar i acompanyar els infants a contribuir en la creació d'aquest element artístic, cultural i místic, com és una mandala.

Per la tarda les entitats de cooperació van preparar diferents proves per portar a terme una gimcana infantil. Els animadors i animadores socioculturals disfressats de bruixes i bruixots van dinamitzar aquesta gimcana, en la que els diferents infants havien d’aconseguir els ingredients per fer la poció màgica que ens ajudarà a construir un món més solidari. Els ingredients els aconseguien fent les proves de les entitats de cooperació. L'objectiu era apropar els infants i les famílies a les entitats de cooperació i conèixer els seus projectes i el seu treball.

L’experiència d’aquest passat cap de setmana és un bon exemple de les tasques que estan portant a terme els integrants de la Casa d'Oficis. Aquest programa ocupacional representa una magnífica oportunitat d'aprenentatge i d'inserció per a aquests joves; però alhora, gràcies a la dedicació i disposició dels seus alumnes i l'equip tècnic, es pot arribar a desenvolupar una tasca de conscienciació i participació ciutadana solidària per millorar la convivència a la ciutat de Sant Feliu de Llobregat.

dimecres, 8 de juny de 2011

Un grup de 16 alumnes participen al curs Treballador/a Familiar

Des del mes d’abril un grup de 16 alumnes (14 dones i 2 homes) participen al curs de Treballador/a Familiar que es realitza a l’Aula Sant Feliu.

Aquesta especialitat s’adreça a persones en situació d’atur que tenen interès en ocupar-se en el sector de serveis d’atenció a les persones.

Així el programa formatiu contempla la realització de 708 hores on es desenvolupen 368 hores de formació professionalitzadora, 40 hores de formació complementària i 300 hores de pràctiques en centres de treball (àmbit domiciliari, atenció a la gent gran i atenció a persones amb discapacitats).

Aquest curs s’engloba dins del projecte ILOQUID i està cofinançat pel Ministeri de Política Territorial, Fons Social Europeu, Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

Des d’aquí volem animar al grup d’alumnes a continuar treballant i participant en aquest projecte formatiu.

dimarts, 7 de juny de 2011

Sant Feliu participa en el Kfé Innovación que parlarà de ciutats educadores

Sant Feliu participa en el Kfé Innovación de la temàtica "Ciudades Educadoras" i que parlarà de com treure el màxim potencial a les ciutats per tal que esdevinguin entorns d'aprenentatge i on es faran reflexions sobre l'acció educadora de vivències i intervencions educatives informals com museus, activitats culturals, itineraris, rutes mediambientals, publicitat, educació en el lleure, inclusió digital ... Com poden les ciutats convertir-se en entorns educatius?

Es tracta de determinar el paper de l'educació, entesa en el seu sentit més ampli, i el paper de l'aprenentatge continu en els entorns que tenim més a prop diàriament. Volem ciutats com objecte d'aprenentatge o "aprendre la ciutat", és a dir, les nostres ciutats passaran d'un simple escenari d'acció educativa a ser un agent educador. És possible proposar o realitzar accions i aprenentatges diferents des de l'àmbit local? I com s'acolliran i interrelacionaran els processos formals, no formals i informals?

Per què Ciutats Educadores? Perquè és un tema vital, recurrent i gairebé inevitable: és la clau per a aprendre a pensar, reflexionar, actuar, viure en definitiva. De què es parlarà en concret? De com podem treure el màxim potencial a les ciutats per a convertir-les en entorns educadors en si mateixes. En els moments actuals en els quals es comença a qüestionar grans aspectes que envolten la nostra vida i el nostre entorn, l'educació és la base del canvi.

"Kfé Innovación" és una tertúlia simultània en diverses ciutats que agrupa més de 40 poblacions de l'Estat espanyol, Amèrica del Sud i Estats Units amb la idea d'establir un debat per tractar temes que enguany tindran com a base les "ciutats educadores": es pretén trobar propostes sobre com aprofitar el màxim potencial de les ciutats per a convertir-les en entorns educatius per mèrits propis. Serà avui dimarts 7 de juny, a partir de les 18 i fins les 20 hores (GMT+1). En concret, les tertúlies simultànies tindran lloc en 46 seus, ubicades en tots els municipis adherits al projecte.

És un format de trobades on 20 professionals es reuneixen al voltant d'un cafè per tractar de temes relacionats amb la innovació. Els tres pilars bàsics d'aquest model són el diàleg, l'acció i la cooperació. Qualsevol persona, en qualsevol lloc del món, pot organitzar un Kfé Innovación. Únicament es precisa d'una cafeteria amb wifi, un compte de twitter i reunir a 20 persones. Les converses presencials es barregen a les xarxes socials entre tots els participants de les diferents seus ja que es connecten a una data i hora fixades. Així, totes les propostes de les diferents seus són recollides, debatudes i reflexionades pels participants de la resta de localitzacions. Les 62 persones que coordinen kfe04 recopilen informació sobre projectes, accions i experiències per a explicar-les i analitzar-les en viu i en directa.

Si nos'hi pot assistir físicament, la tertúlia es podrà seguir per Facebook a través de http://www.facebook.com/home.php#!kfeinnovacion, per emissió en streaming, a través de la web/blog http://www.kfeinnovacion.com/ i també per Twitter (l'etiqueta o hashtag (#) general de l'esdeveniment és #kfe04 i la de la seu de Barcelona on participa Sant Feliu On Line és #BNA). Amb tota la informació recollida es crearà un llibre electrònic gratuït amb tants capítols (46) com seus existeixin, escrits per els coordinadors de cada seu. En ell es recolliran totes les experiències, debats, iniciatives, reflexions...

Les ciutats on es realitzarà la tertúlia simultània són Abla, Alcoy, Algeciras, Alicante, Almeria, Arroyomolinos, Barcelona (2 seus), Beceit, Bilbao, Bogotá, Buenos Aires, Calella, Ceuta, Donosti, Fuengirola, Granada, Getxo, Huachinango, Huelva, Huétor Vega, La Algaba, La Pobleta de Bellveí, Las Palmas de Gran Canaria, Lleida, Logroño, Madrid (2 seus), Monterrey, Motril, Oberá, Oviedo, Pamplona, Quito, Salamanca, Santiago de Compostela, Saragossa, Sevilla (2 seus), Tarragona, Tenerife, Torreón, València, Vilanova i la Geltrú i Washington D.C.
A http://www.kfeinnovacion.con/category/cuadro-de-sedes/ es poden veure totes les seus i la ubicació física d'on es realitza l'activitat.

Totes aquelles persones de Sant Feliu que vulguin participar ho podran fer a Internet a través de qualsevol dels canals, el blog, Facebook, Twitter... Ja ho sabeu!

dijous, 2 de juny de 2011

Els Auxiliars de Cuina del Programa SUMA'T inicien les pràctiques


Des de finals de març, els alumnes de l'especialitat d'Iniciació a la Cuina del programa SUMA'T, s'han estat formant en una de les instal·lacions formatives de l'empresa Sodexo, l'edifici IMAGINA. Durant aquests mesos, els alumnes han assolit els coneixements necessaris per desenvolupar les tasques pròpies dels auxiliar de cuina, i per això, a partir d'avui, podran traslladar els aprenentatges que han realitzat a un entorn real. Cadascun dels alumnes anirà a una empresa gestionada per Sodexo i hauran de començar el seu camí professional en solitari, sense el recolzament del grup.
Per això, com que ahir va ser l'últim dia que el grup treballava conjuntament, Sodexo ens va preparar una sessió de comiat, on es van repartir els diplomes acreditatius dels continguts treballats i el certificat de manipulació d'aliments i a més ens van obsequiar amb una fotografia del grup i un dinar per a tots.
Des d'aquí volem agrair a Sodexo la seva professionalitat i el tracte dispensat als alumnes.

Tres cooperatives de treball visiten l’Aula

El curs de creació i gestió d’empresa cooperativa va iniciar el mes de juny amb una sessió diferent, al convidar a tres cooperatives de treball a l’Aula, amb l’objectiu d'intercanviar i compartir coneixements.

En primer lloc, la Isabel i la Carme, ens van presentar la cooperativa “Feines de casa”, creada fa quasi 30 anys com a projecte d’integració sociolaboral adreçat a dones en risc d’exclusió social. En aquell moment treballaven 8 persones i ara ja són més de 100. Actualment presten serveis en l’àmbit de la neteja i ofereixen, a empreses i particulars, càterings fets a mida. Inicialment la via del càtering s’inicia per donar serveis a domicilis a persones derivades de menjadors socials.

La segona cooperativa que varem conèixer va ser “Suara”, creada al 2008 de la fusió de diferents cooperatives dedicades a l’àmbit de l’atenció a la persona per tal de guanyar competitivitat i poder plantar cara a les grans multinacionals que començaven a entrar amb força en el sector. L’Àngels, sòcia de la cooperativa, ens va fer un recorregut pel ventall d’àrees i serveis que ofereixen relacionats amb la gent gran (gestió de residències, centres de dia..), l’atenció domiciliària (neteja, cura personal..), la petita infància, la gestió de centres de persones amb discapacitat, els centres de persones en risc d’exclusió social (sense sostre) i la gestió d’escoles bressol. També ens va explicar que disposen d’una empresa d’inserció amb fórmula cooperativa per a persones amb dificultat d’inserció. Actualment, treballen 1.600 persones, 680 són socis de la cooperativa. L’Àngels destacava la importància de les noves tecnologies en la coordinació i la gestió empresarial dels treballadors/ores i dels projectes distribuïts per tota Catalunya, reduint desplaçaments i millorant en eficàcia.




Per últim, la Sònia, Cap de secció de desenvolupament econòmic de l’Ajuntament de Sant Adrià del Besòs, ens va presentar la cooperativa RECIKLA’T, que ha estat constituïda fa just un mes amb el suport de l’ajuntament d’aquesta població. Es dedica a confeccionar bosses i altres complements amb el reciclatge de banderoles, i ens han portat unes quantes mostres per veure. La Montse i la Rosa, sòcies de la cooperativa, ens han explicat com ha estat la seva experiència a l’hora de crear una empresa, com s’organitzen, les tècniques de venda que estan utilitzant i l’estratègia que estant seguint.




Les participants del curs de creació i gestió d’empresa cooperativa han fet moltes preguntes durant tota la sessió i fins i tot han acordat una visita a la cooperativa RECIKLA’T.



El compartir coneixement ha resultat positiu!!